Business-To-Consumer E-Commerce
Krachtige e-commerce tools voor Business-To-Consumer
De meeste internetgebruikers zijn vertrouwd met het Business-To-Consumer e-commerce systeem. Consumenten vinden het gemakkelijk en comfortabel om online te winkelen waarbij ze kleding, elektronica, cosmetica, schoenen en vele andere producten of diensten kunnen bestellen.
In de afgelopen jaren bedroeg de totale online omzet in Europa ca. € 500 miljard.
Volgens de berichten wordt een verdere groei van de branche voorspeld. Het volledige potentieel van de e-commerce markt is dus nog niet bereikt.
De gevestigde spelers zijn niet altijd concurrenten. Zoals in elke opkomende markt hebben B2C webshop ondernemers ook een enorm potentieel in niche producten.
Er is meer concurrentie in de Business-To-Consumer e-commerce dan in het Business-To-Business model (B2B). Ook wordt er door de klanten hogere eisen gesteld aan de gebruiksvriendelijkheid en de gebruikerservaring van de webshop.
Als we het succesrecept van de Business-To-Consumer webshop van dichtbij bekijken dan zijn de volgende factoren van belang:
Vindbaarheid van producten
Het online winkelen wordt steeds eenvoudiger, intuïtiever en sneller. Het gemak van zoeken en navigeren is één van de belangrijke onderdelen van de gebruiksvriendelijkheid van uw webshop.
De associaties, specifieke vakjargon, afkortingen, filters en een duidelijke producthiërarchie zijn de essentiële kenmerken die de conversieratio’s drastisch kunnen verhogen. Een webshop moet daarom nuttige tools bevatten, om het zoekproces zo eenvoudig mogelijk te maken voor nieuwe en terugkerende shoppers.
Zoekmachinemarketing & -optimalisatie
Zoekmachinemarketing en -optimalisatie zijn de levensader van elk online bedrijf. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste internet gebruikers de zoekresultaten van de eerste pagina bezoeken. De posities van uw webshop op de eerste pagina van de zoekresultaten zijn daarom essentieel.
Om succes te hebben met uw online business, is het van vitaal belang dat uw producten in de diverse zoekmachines vindbaar zijn.
Verwerking van betalingen
Om veiligheidsredenen aarzelen veel klanten om hun persoonlijke gegevens aan websites te verstrekken.
SSL-certificering en andere beveiligingssystemen hebben bewezen het vertrouwen van uw klanten te vergroten.
Wij zorgen er altijd voor dat uw webshop op-en-top is beveiligd zodat malafide personen niet de kans krijgen om in te breken tijdens het betalingsproces van een klant.
Supersnelle Hosting en Support
Voor het correct functioneren van uw webwinkel en om het succes van uw online business te kunnen waarborgen, kunnen wij u ook betrouwbare, veilige en supersnelle hosting aanbieden. Dit doen wij als onderdeel van onze dienstverlening.
Daarnaast bieden wij 24-uurs support aan voor een gegarandeerde continuïteit van uw online business.
Innovatie in e-commerce is onze kracht!
De technologie ontwikkelt zich in een razendsnel tempo. Dit merken wij vooral in de e-commerce die de laatste jaren grote sprongen voorwaarts heeft gemaakt. Wij denken daarbij vooral aan Voice Searching waarbij de bezoeker via stemopdrachten op uw webshop kan zoeken naar producten waar zijn interesse naar uitgaat.
Ook zullen de chatbots een groot gedeelte van de klantenservice gaan vervangen. Chatbots met kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence) zullen uw klanten te woord kunnen staan en antwoord kunnen geven op allerlei soorten vragen. Door middel van de ingebouwde kunstmatige intelligentie technologie, leren deze chatbots van de verschillende vragen die hen gesteld wordt en genereren ze automatisch een correct antwoord.
Omdat wij willen voldoen aan de wensen van onze klanten, zijn wij dagelijks bezig met het innoveren van bestaande e-commerce functionaliteiten. Dit doen wij in samenspraak met onze klanten.
PIM – Product Informatie Management integratie
Het is vanzelfsprekend om tegenwoordig met een Product Informatie Management system (PIM) te werken. Hiermee kunt u uw producten centraal beheren. Ook als u meerdere webshops hebt waarin u dezelfde producten hanteert, dan kunt u deze producten centraal beheren.
Mocht u reeds een PIM-systeem hebben dat goed bevalt dan is dat geen probleem. Wij kunnen deze koppelen aan uw webshop.
ERP integratie
Heeft u een ERP systeem en wilt deze aan uw webshop koppelen? Wij hebben ervaring met ERP integraties van o.a. SAP, Unit4, Navision, en Exact. Als u met een ander ERP systeem werkt dan kunnen wij deze ook koppelen met uw webshop.
CRM integratie
U kunt alle gegevens van uw klanten en leveranciers koppelen aan uw webshop. Nieuwe aanmeldingen van klanten worden direct opgeslagen in uw CRM systeem.
WMS integratie
Vaak heeft een ERP systeem een geïntegreerd WMS (Warehouse Management System). Deze is te koppelen met onze systemen. Ook is het mogelijk om webshop te koppelen met uw WMS-systeem of dat van een externe logistieke leverancier zoals 3PL.