Direct-To-Consumer E-commerce
Direct aan de consument verkopen
Direct-To-Consumer (D2C) heeft vele voordelen waarbij niet alleen de concurrerende prijsstelling het grote voordeel is voor de consument, maar ook het directe inzicht dat ontstaat in het consumentengedrag. Los van het inzicht dat u verkrijgt in de behoeften van de consument, biedt het tevens de mogelijkheid om te experimenteren met nieuwe producten. U kunt deze testen op een specifieke doelgroep. Hierdoor verkrijgt u de juiste feedback om uw producten en/of diensten nog beter aan te laten sluiten bij uw doelgroep.
Direct-To-Consumer heeft de toekomst
Een pandemie dwingt vele bedrijven om andere paden te bewandelen. Direct-To-Consumer biedt hierin een oplossing en heeft de toekomst voor veel producenten en groothandels. Steeds meer producenten en groothandels schakelen over op D2C e-commerce. Op deze manier kunnen ze rechtstreeks aan de eindgebruiker hun producten aanbieden. D2C kan uw zakelijke toekomst veilig te stellen en u behoeden om in een toekomstige financiële crisis te belanden.
Extra verantwoordelijkheid producent/groothandel
Waarom zou een producent/groothandel extra verantwoordelijkheid op zich nemen als hij zijn producten net zo gemakkelijk aan de tussenhandel kan blijven verkopen? Het antwoord op die vraag heeft betrekking op twee facetten die beide draaien om de veranderende behoeften, verwachtingen en gedragingen van de moderne klant.
Steeds meer consumenten zijn op zoek naar de bron waar zij direct producten of een specifiek merk kunnen kopen. Astound Commerce ontdekte dat 59% van de consumenten aangeeft de voorkeur te hebben om rechtstreeks te zoeken op de website van de producent/groothandel, terwijl 55% er de voorkeur aan geeft om via de tussenhandel aankopen te doen.
Reduceren van afhankelijkheid van de retail
Het verminderen van uw afhankelijkheid van de vertrouwde retail partners betekent niet dat u laatstgenoemde helemaal omzeilt. Consumenten en retailers kunnen nog steeds producten bestellen mits u daar goede oplossingen voor biedt.
Rechtstreeks verkopen aan de consument zal u motiveren om niet in te gaan op de prijsverlaging die de retail partners van u eisen.
Het kan tevens uw merk versterken, omdat u niet afhankelijk bent van de winkeltijden die uw retail partners hanteren. U kunt hierdoor uw producten 24/7 aanbieden aan een grotere doelgroep.
Het is uiteraard van belang dat u een gedegen specifieke Direct-To-Consumer strategie voert waardoor u breed in de markt gehoord en opgemerkt wordt door uw doelgroep.
Een groot voordeel van het hebben van een Direct-To-Consumer e-commerce strategie is dat u als producent/groothandel weer de volledige controle krijgt over de keten. U heeft de controle over de strategie, productie, marketing en logistiek. Omdat u dan meer contact hebt met uw klanten, heeft u ook meer overzicht in het klantgedrag. Dit leidt automatisch tot gerichtere reclamecampagnes, marketing en communicatie naar de consument.
Een D2C e-commerce strategie geeft een producent wederom de controle over:
- Marketing en Communicatie
- Strategie
- Logistiek
- Inzicht brand imago
- Reclamecampagnes
- Klantgedrag
Supersnelle Hosting en Support
Voor het correct functioneren van uw webwinkel en om het succes van uw online business te kunnen waarborgen, kunnen wij u ook betrouwbare, veilige en supersnelle hosting aanbieden. Dit doen wij als onderdeel van onze dienstverlening.
Daarnaast bieden wij 24-uurs support aan voor een gegarandeerde continuïteit van uw online business.
Innovatie in e-commerce is onze kracht!
De technologie ontwikkelt zich in een razendsnel tempo. Dit merken wij vooral in de e-commerce die de laatste jaren grote sprongen voorwaarts heeft gemaakt. Wij denken daarbij vooral aan Voice Searching waarbij de bezoeker via stemopdrachten op uw webshop kan zoeken naar producten waar zijn interesse naar uitgaat.
Ook zullen de chatbots een groot gedeelte van de klantenservice gaan vervangen. Chatbots met kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence) zullen uw klanten te woord kunnen staan en antwoord kunnen geven op allerlei soorten vragen. Door middel van de ingebouwde kunstmatige intelligentie technologie, leren deze chatbots van de verschillende vragen die hen gesteld wordt en genereren ze automatisch een correct antwoord.
Omdat wij willen voldoen aan de wensen van onze klanten, zijn wij dagelijks bezig met het innoveren van bestaande e-commerce functionaliteiten. Dit doen wij in samenspraak met onze klanten.
PIM – Product Informatie Management integratie
Het is vanzelfsprekend om tegenwoordig met een Product Informatie Management system (PIM) te werken. Hiermee kunt u uw producten centraal beheren. Ook als u meerdere webshops hebt waarin u dezelfde producten hanteert, dan kunt u deze producten centraal beheren.
Mocht u reeds een PIM-systeem hebben dat goed bevalt dan is dat geen probleem. Wij kunnen deze koppelen aan uw webshop.
ERP integratie
Heeft u een ERP systeem en wilt deze aan uw webshop koppelen? Wij hebben ervaring met ERP integraties van o.a. SAP, Unit4, Navision, en Exact. Als u met een ander ERP systeem werkt dan kunnen wij deze ook koppelen met uw webshop.
CRM integratie
U kunt alle gegevens van uw klanten en leveranciers koppelen aan uw webshop. Nieuwe aanmeldingen van klanten worden direct opgeslagen in uw CRM systeem.
WMS integratie
Vaak heeft een ERP systeem een geïntegreerd WMS (Warehouse Management System). Deze is te koppelen met onze systemen. Ook is het mogelijk om webshop te koppelen met uw WMS-systeem of dat van een externe logistieke leverancier zoals 3PL.